Wednesday, May 31, 2006

Και ένας λόγος που αγαπάω τη Ξεσσαλονίκη


...Ήταν η πιο ωραία. Αλήθεια σας λέω. Είχε από αυτήν την ομορφιά που μύριζε 50'ς. Κάτι από Λωρήν Μπακόλ, στο πιο γήινο. "Πως γίνεται να είσαι τόσο όμορφη?" την ρωτούσα κοιτάζοντας την σαν χάχας, και αυτή μου απαντούσε "Αϊ παράτα μας." Ξέχασα να σας πω ότι φορτηγατζής μπροστά της θα κοκκίνιζε. Αυτή ήταν η Ο. Είμασταν η πιο όμορφη και αλλοπρόσαλη παρέα. Μάλλον ήταν οι άλλες, εγώ κολλούσα σαν τσουτσού μήπως και κλέψω λίγη από την εξωγήινη ομορφάδα τους. Μαζευόμασταν τα βράδια και αλωνίζαμε την πόλη σε μια διαρκή μάχη με το κοινότοπο. Μπύρες στα αναψυκτήρια μαζί με λουκάνικα φρανκφούρτης, αστικά πικνικ στο πάρκο των σκύλων, τόνους χαρίμπο και πασατέμπο εξυψώνοντας τις ρεπλικες των καρεκλών λουδοβίκου του 14ου, ραντεβού στον Τζότζο με μόνο απαραίτητο ενδυματολογικό αξεσουάρ κόκκινο φωσφοριζέ κραγιόν. Τις κοίταζα στα μάτια και τις αγαπούσα όλες.

Ακόμα θυμάμαι την πρώτη μας συζήτηση όπου τους έκανα την υπερδήλωση. "Εγώ στα μαθητικά μου χρόνια ήμουνα μια φλώρα." "Χα, χα για δες και εγώ," πετάχτηκε κάποια, "Α και εσύ φλώρα? Και εγώ," πρόσθεσε και η άλλη, μέχρι που σε λίγο η ατμόσφαιρά ήταν γεμάτη μπουρμπουλήθρες και χαχανητά. Εγώ στην παρέα συνέχιζα να παίζω τον ρόλο της φλώρας και του καραγκιόζου. Οι άλλες είχαν πάντα πιο ενδιαφέροντες ρόλους. Η Ε. ας πούμε ήταν επί του πολιτικού και ζητημάτων αντιαισθητικής. Η μικρή Ε. ήταν ηδονίστρια ολικής και κυκλοφορούσε πάντα με σακουλάκια ξηρα καρπά. Η Ο. ήταν επιστημόνικος σύμβουλος επί παντώς είδους σχέσης.

Μαζί μάθαμε και τους άντρες. Τους βρίσαμε τους αγαπήσαμε και τους πηδήξαμε. Εκεί είχα πιο ενδιαφέροντα ρόλο. Βλέπετε η Ε. μπήκε από νωρίς σε μεγάλη σχέση που ακόμα πάει, η μικρή ε. καθυστέρησε να αναπτύξει ενδιαφέρον για αυτούς, ενώ η Ο. αν και ήξερε να αναλύει και να καταρρίπτει κοινοτοπίες σε σχέση με τις σχέσεις, σχέση δεν είχε. Εγώ από την άλλη, είχα αποφασίσει να διευρήνω τις εγκυκλοπαιδικές μου γνώσεις επι του ζητήματος και πειραματιζόμουν με όλα: σεξ με άγνωστο, με γνωστό, με φίλο, σχέση με έραστη, σχέση χωρίς σεξ, πολυγαμική σχέση, μονογαμική, έμαθα να λέω όχι (ομολογώ μετά από πολύ κόπο), να λέω ναι (αυτο το έμαθα από την αρχή), να κάνω την δύσκολη, να κάνω την εύκολη...Ε τι άλλο χρειαζόταν για να γίνω η εμπειρογνώμον επι του ζητήματος. Εγώ τους ενημέρωνα για τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο, και αυτές μου μάθαν να αγαπάω τους άντρες ακόμα και όταν με πληγώνουν. Εν μια νυχτί, καταλήξαμε μετά από χρόνια έρευνας ότι ο έρωτας είναι πάντα εγωιστικός και όταν χωρίζουμε αυτό φαίνεται στην πιο καθαρή του μορφή: ο ένας θέλει να φύγει γιατί έτσι θα περνάει καλύτερα, και ο άλλος θέλει να μείνει γιατί και αυτός έτσι θα περνάει καλύτερα. Οπότε δεν υπάρχει λόγος να καταπιεζόμαστε. Και όλα αυτά μεταξύ τυριού και αχλαδιού. Δε σας κάνω πλάκα. Ήταν μια από τις μέρες που είχαμε οργανώσει σουαρέ όπου και θα τσιτιρίζαμε συνοδεία τυριού και αχλαδιού. Το θέμα της βραδιάς ήταν "Κάνουμε τα λόγια πράξη."

Τις αγαπάω έτσι αυθάδης και ελεύθερες που είναι γιατί δε θα ακούσω ποτέ από το στόμα τους κοινοτοπία, γιατί είναι απλές με έναν τρόπο που αυτό φαίνεται περίεργο στους άλλους, γιατί δεν αγαπάνε τις μεγάλες κουβέντες. Ουρλιάζουν, ειρωνεύονται, κλαίνε, γελάνε και τσιρίζουν ακόμα και αν βρίσκονται στο πιο ακατάλληλο μέρος, μη δίνοντας δεκάρα για το τι λένε οι άλλοι. Μαζί τους όλα είναι επιτρεπτά. Γιατί είναι το σπίτι μου σε αυτήν την πόλη.

Τις συνάντησα και τώρα. Τα πράγματα είχαν αρχίσει να μην πηγαίνουν καλά από καιρό. Και σίγουρα όχι μεταξύ μας. Η μια μας ανακοίνωσε ένα μεσημέρι με αποπνηκτική ζέστη πριν από 3 χρόνια ότι έχει την "αρρώστεια" όπως την έλεγε, και η διάγνωση ήταν γεγονός. Λίγο πιο πριν είχαμε μάθει ότι η άλλη θα δυσκολευόταν να κάνει παιδάκια, πράγμα, που, κατά την ίδια πάλι, σήμαινε σεξ χωρίς προφυλάξεις επιτέλους. Πέρσυ τους είπα και εγώ την μικρή κατάθλιψούλα που εμφάνισα, κουσούρι από το χωρισμό, και άλλη μια διάγνωση να προστεθεί στην λίστα. Στη συνάντηση, μας ανακοίνωσε και η τελευταία, ότι το πρόβλημα με την μέση της ήρθε για να μείνει και ότι από εδώ και πέρα θα κυκλοφορεί με ταπεράκι μπερλόκ για τα παυσίπονα. Χθές όμως δεν άντεξα ρε πούστη. Ήταν οι πιο όμορφες και δεν έχουν πατήσει καν τα τριάντα. Τρόμος με έπιασε για το τι θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον.

Όταν τελείωνε η βραδιά, με ρωτήσαν τι θα κάνω και τους είπα ότι πάω για ποτό.

"Τι έγινε? Ακόμα δεν ήρθαμε και χτυπήσαμε γκομενάκι?" Απίστευτο πως μπορούν αυτές οι κοπέλες μετά από τα πιο δυσάρεστα να προχωράνε.
"Όχι, μόνη μου θα πάω."
"Μόνη?" με ρώτησαν εν χορό και μ' εμφανή απορρία για την εξέλιξη της μπουρδελιάρας φίλης τους.
"Ναι, μόνη," τους απάντησα.

Τι να τους έλεγα άλλωστε που δε μπορούσα πια να τις κοιτάξω. Το ίδιο βράδυ, κατά τις συνήθειές μου βρήκα έναν μοναχικό καουμπόυ και βάρεσαμε κάτι ουισκάκια παρέα. Δεν είπαμε πολλά πράγματα. Κάτι λίγα. Μόνο κοιτούσαμε τα ποτήρια μας και πίναμε. Στο τέλος με ρώτησε αμα θέλω να πάω σπίτι του. Ήταν η πρώτη φορά που είπα όχι. Χθές ήθελα να θυμηθώ τις φίλες μου και σήμερα σας τα γράφω.

"Στη Σαλονίκη, στο βαρδάρη, είναι όλα κλειστά, μετά τις δύο το βράδυ.."

υγ. Αν ποτέ τις συναντήσετε στο δρόμο να προσέξετε, είναι εύθραστες πια και δεν αντέχουν. Αν είστε τυχεροί και τις γνωρίσετε να αφεθείτε, στα μάτια τους κατοικοεδρεύει η ομορφιά.

21 comments:

Anonymous said...

Sex and the city... αλα ελληνικά! Ωραίο κείμενο...
Καλό μηνα :)

Μανταλενα Παριανοs (για κάποιο λόγο δεν μπορώ να κάνω sign in)

Mantalena Parianos said...

A! και πάρε κι ένα linkάκι να σου πάει καλά ο μήνας
:)

Calamity Jane said...

καλά μιλάμε, πολύ acute το σχόλιο...Και έλεγα κι εγώ, μα γιατί μου αρέσει τόσο αυτή η σειρά!Thanks για το ποδαρικό και καλή τύχη στα δικά σου!
;-}

weirdo said...

Καλαμιτούλα, έχεις καλύψει όλη τη γκάμα του φύλου μας.. (Κάπου εντός βρίσκεται και η δική μου περίπτωση).. Οι διαφορές και η διαφορετικότητα, οι επιλογές, τα λάθη και τα 'σωστά' της καθεμιάς μας είναι το απόλυτα αναφαίρετο δικαίωμά μας..
Μην σε παίρνει από κάτω.. Ολες και όλοι εύθραστοι είμαστε.. Οι άθραυστοι είναι ένας μύθος για 'παιδάκια' που έχουν μεγαλώσει πριν την ώρα τους...
(Ωχ, ξέφυγα;;)
Σούπερ κείμενο!!
Φιλάκια του!

weirdo said...

(Ξέχασα. Καλό μήνα!)

xryc agripnia said...

Ευτυχως δεν ξεχνας και αυτο ειναι το καλο.

Καλη σου μερα.

mplim-mplom said...

Καταρχήν, να έχεις ένα πολύ πολύ όμορφο μήνα.
Δεύτερον, θέλω να θέσω μια ερώτηση. Πόσο αρμονικη είναι η συνύπαρξη τόσο έντονων προσωπικοτήτων; Δυσκολεύομαι να φανταστώ όλες αυτές τις γυναίκες σε μια παρέα.
Αυτά..

Anonymous said...

Οτιδηποτε σου προξενει τετοια συναισθηματα σε κανει να λες οχι..ακομα και σε εναν στρατο cowboys.
Πολυ αληθινο. Σε θαυμαζω...

Calamity Jane said...

@weirdo. καλό μήνα καλέ...Όταν έστελνα αυτό το ποστ το έκανα λίγο με φόβο καρδιάς. Τελικά φαίνεται το διαδικτυακό μου ένστικτωτο είναι καλό. Δεν ξέφυγες καθόλου. Εκεί ακριβώς είναι το ζήτημα. Ξέρεις weirdo, αγαπάω πολύ τις γυναίκες. Μας θεωρώ ταλαίπωρα πλάσματα. Έχουμε φεσωθεί τα όνειρα των μανάδων μας, τα κοινωνικά πρότυπα, ένα σώμα που αλλάζει και προδίδει με την πρώτη ευκαιρία. Έχουμε πολλά να μάθουμε για το ποιες είμαστε. Γι αυτό είμαι με το δάκτυλο στην σκανδάλη μόλις ακούω κάτι που μου φαίνεται κοινότοπο. Το θεωρώ επικύνδινο. Με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που δεν είναι όλοκληροι, που τους λέιπει κάτι. Κάτι μου λέει ότι καταλαβαίνεις.

@archive. To καλό είναι που συνάντησα αυτές τις γυναίκες στη ζωή μου. Και αυτό δεν είναι κάτι που θες να ξεχνάς.

@μπλιμ-μπλομ. Σωστή η ερωτησή σου. Αλλά δεν είμαστε έντονες στα ίδια πράγματα και δε γίναμε φίλες από τη μια μέρα στην άλλη. Σχεδόν μια δεκαετία το προσπαθούμε, και οι ισορροπίες ήρθαν με τον χρόνο. Πολλοί καυγάδες, πολύ προσπάθεια, πολύ μα πάρα πολύ ανάλυση, γέλια, κλάματα...Πολύ από όλα. Σε αυτές χρωστάω το ξεκλείδωμα του μυαλού μου. Πάνω από όλα τις εμπιστεύομαι γιατί είναι αληθινές.

@δόκτωρα...Όπως είπε και ο ιππότης, είναι ωραίο να σου λένε συν-bloggers καλά λόγια. Ιδίως όταν είναι επιλεκτικά και μόνο όταν πρέπει. Ας περπατήσουμε δίπλα-δίπλα. Εμένα πάντως ήταν η πρώτη φορά που μου βγήκε φυσικά το να πω όχι. Μάλλον έχεις δίκιο. Πως θα μπορούσα να πω ναι?

Άντε, και από το νέο μήνα με πιο ελαφριά ποστ!!!

Mirandolina said...

Καλό μήνα, μανταμ - ωραιότατον ποστακι.

Calamity Jane said...

o mirandolina...αυτό είναι τιμή. Καλό μήνα και σε σας και ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. πω πω!

lemon said...

είναι εύθραστες πια και δεν αντέχουν
(πολύ πολύ όμορφο ποστ)

weirdo said...

Αν καταλαβαίνω, λέει.. Δεν φαντάζεσαι πόσο. Πόσο δίκιο έχεις..
Να συμπληρώσω και μία άλλη διάσταση; Εδώ ξεφεύγω εντελώς. Επειδή νομίζω μιλάμε στο ίδιο μήκος κύματος, κι επειδή κι εγώ αγαπάω τις γυναίκες, μου τη δίνει φριχτά κι αφόρητα, όταν ξεκατινιάζονται μεταξύ τους.. (τι ζήλια είναι αυτή, ρε γαμώτο μου;; προσωπικά είμαι πάντα καλοπροαίρετη με οποιαδήποτε - έχω να μοιράσω τίποτα με καμιά;;/ εκτός αποδείξεως τουναντίον φυσικά)
Εχω φίλες (παραπάνω απο 5) που είμαστε μαζί 300 χρόνια και δεν έχουμε ανταλλάξει ΠΟΤΕ βαριά κουβέντα (true αγάπη-φιλία/ χωρίς παλιμπαιδισμούς, γκομενοζήλιες και ό,τι άλλο, από παιδιά ακόμα). Τα'χει παίξει το 'φύλο' μας (ίσως φταίνε και τα φορτία που κουβαλάει η καθεμιά μας, σωστά τα λές) νομίζω και perhaps είναι κι αυτό ένας λόγος που και το αντίθετο φύλο 'κόλλησε' και ξεκατινιάζεται κι αυτό..
Μπάχαλο..
(Να τις χαίρεσαι τις ταλαιπωρημένες καλές σου φίλες - Το ίδιο τυχερή είμαι κι εγώ)
Φιλάκια

Charlie Alexandra said...

exo na diloso oti niotho h O. para tetarto (eimai k O. alloste in reality), oti o archive kserei kalitera (ektos ki an tou epiblithike to sxolio apo to nick tou) kai oti to keimeno einai poli super gia na plisiazei esto ki apo dipla sto sex & the city (an kai katalabaino to gliko tono tou anonymous)

Calamity Jane said...

όπως είπες και εσύ αγαπητή μου, glad to have you back...προς το παρόν έχω κάτι δουλειές, αλλά θα επανέλθω με καινούργια ποστάκια λίαν συντόμως...ως τότε, μόνο σχόλια...

bibliofagos said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bibliofagos said...

Να σου κόβεται η ανάσα. Πολύ καλό κείμενο!

Calamity Jane said...

ουπς...γεια σου βιβλιοφάγε...ευχαριστώ για τα σχολιάκια. Να δούμε τώρα πότε θα ξαναγράψω...Θα σε επισκευθώ στο μπλοχι σου σε ανύποπτο χρόνο. Ως τότε να 'σαι καλά...

Anonymous said...

Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally - taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means seem to get something done.

Calamity Jane said...

hm, you read greek? quite unlikely, but i have to admit, anonymous, you were the most brilliant spam ever!

Κατερίνα Κασκαντίρη said...

Χύστε την μουνάρα μου και σκίστε την κωλάρα μου! Δεν μου αρκεί να είμαι η πουτάνα της Κορίνθου. Θέλω να γίνω η πουτάνα της ELSA Athens και ολόκληρου του κόσμου!

Ας βρει άλλο κορόιδο η μπουρδελο-οικογένειά μου (Αλέξης Κασκαντίρης και Νικολέττα Μάρρα) να διαχειρίζεται τους Μύλους Μάρρα στην Κόρινθο.