Sunday, September 24, 2006

the concert



Σεπτέμβριος 2005
Boston China Town-New York China Town-Boston China Town. 12 ώρες ταξίδι για να ακούσω την πρώτη συναυλία του Keith Jarrett στην Βορειοανατολική ακτή, μετά από το fatigue syndrome.Δε θυμάμαι πολλά πράγματα...Μόνο την αναμονή μέχρι να εμφανιστεί, το πρώτο πλινκ και μετά ότι δάκρυζα...συνέχεια...Με κάθε αναπνοή, με κάθε βηματισμό σε άλλο ρυθμό, με κάθε κραυγή...Θυμάμαι και τα πέντε ανκόρ...Είναι η συναυλία που θυμάμαι σαν την στιγμή που ήθελα να χαθώ μέσα της για πάντα...

Σεπτέμβριος 2006
Ανοίγω τους κυριακάτικους New York Times...Leisure and Arts, και ανάμεσα στα πολλά άρθρα μια συνέντευξη με τον Keith. Θα βγάλει τον καινούργιο του δίσκο λέει, The Carnegie Hall Concert, εκεί που ήμουν και εγώ...Τρίβω τα μάτια μου-Αρχίζω και διαβάζω γραμμή προς γραμμή-Από την αρχή στο τέλος και ανάποδα και ξανά πάλι.

"Τhe emotional color of the hall in New York was so accepting and prepared and uncompromising and willing to go through whatever process I was going through. I could feel that before I even sat down...Could this really be true?"

Could this be true? ρωτούσα κι εγώ τον εαυτό μου τότε...

"Ιn my previous solo stuff I probably thought: 'Τhis is how you built a world. You start at pianissimo and you slowly built something.' No, maybe that's how you build a stack of cards. But worlds get exploded into existence, as well. There are these mini-worlds, some of which explode into being and there are other worlds that come into existence gently, and the whole thing is a macro-world."

Kαι έτσι ένιωθα εγώ...Σε κάθε μουσικό γύρισμα, σε κάθε crescendo, σε κάθε outburst, σε κάθε ξάφνιασμα...Εκεί που χαμογελούσα λίγο με το παιχνίδι του

"Carnegie Hall was an extremely good night for this. Not only is it the best example so far of what I'm talking about, but the audience is part of the music."

Kαι εκεί βρήκα τον εαυτό μου να εκπληρώνει ένα από τα πιο μακρινά του όνειρα...Να μπορώ να πω σήμερα ότι ήμουν κι εγώ εκεί, σε εκείνο το τώρα του καλλιτέχνη και ότι κάπου ανάμεσα στα χειροκροτήματα αυτής της ηχογράφησης, υπάρχει και το δικό μου...

Mαταιοδοξία?
Μπορεί...Αλλά της επιτρέπω αυτής της κυρίας να με κατακλήσει αυτήν την στιγμή που σας γράφω...Είναι πολυτέλεια να ζεις κάτι τέτοιο, κι εμένα αυτή η πολυτέλεια μου δωρίστηκε την πιο κατάλληλη στιγμή.

12 comments:

weirdo said...

Πολύ τυχερή, φιλενάδα..!
Σε ζηλεύω..:p
Τη δικαιούσαι (με χίλια) αυτή τη ματαιοδοξία, ε ναι!!
Καλημέρα:)

Anonymous said...

Αμ δεν είναι πολυτέλεια τελικά. Απλά ένας μετριόφρων που θεοποιεί τα είδωλα του. Ανθρώπινο! Έτσι δίνεις αξία.

Calamity Jane said...

όντως weirdo πολύ τυχερή...

Δόκτωρα θα συμφωνούσα αλλά με τη μουσική είναι λίγο περίεργα τα πράματα...Είναι κάπως να ακούς ζωντανά τον keith να αυτοσχεδιάζει και να μαθαίνεις εκ των υστέρων ότι αυτή η συναυλία θα γίνει δίσκος...Πολλές φορές ακούγοντας το Koln concert είχα πει, "μακάρι να ήμουν εκεί"...Δεν θα το έλεγα θεοποίηση...Περισσότερο συμμετοχή σε μια καλή στιγμή του καλλιτέχνη...

Δε θα ένιωθα το ίδιο σε μια συναυλία των τωρινών rolling stones, και σίγουρα δεν ένιωσα το ίδιο πέρσυ στη συναυλία των bauhaus...

Anonymous said...

Ευχαριστούμε πολύ για τα μικρά, όμορφα ποστ που μας χαρίζετε.

Χωρίς να θέλω να θέλω να εκτρέψω τη ροή των σχολίων σε άλλα μονοπάτια, μια ερώτηση ας μου επιτραπεί παρακαλώ.

Εσείς εκεί στις μητροπόλεις της Δύσεως πως συμβιβάζεστε με το γεγονός πως πίσω από το θείο και ακριβό άγγιγμα των πιο υψηλών τεχνών κρύβεται πάντα το σιχαμένο πρόσωπο μιας πλαστικής, εξωφρενικής, κιτς κοινωνίας;

Calamity Jane said...

χμ...είναι η χώρα των μεγάλων αντιθέσεων...Και εμένα να σου πω την αλήθεια δεν με πειράζει ούτε το κιτς ούτε το πλαστικό, ούτε το εξωφρενικό...Τουναντίον...Με μια δόση διαστροφής το λατρεύω κιόλας. Κάνει πιο υποφερτή την τυρανία της "υψηλής τέχνης," γνωστής μπουρζουά κυρίας...

Αυτό όμως που θα είχε σημασία, είναι η σχιζοφρένεια του να συζητάς σε μια αίθουσα πανεπιστημιακού ιδρύματος για την μαρξιστική προσέγγιση στην ιστορία της πόλης και την ανάγνωση της εξέλιξης της μέσα από την σκοπιά της πάλης των τάξεων, και ακριβώς στην διπλανή αίθουσα να γίνεται έρευνα για τα οπλικά συστήματα του αμερικάνικου στρατού, χρηματοδοτούμενη από το NATO...Ναι, αυτό δεν αντέχετε...Ή τελοσπάντων δύσκολα το καταπίνει κάποιος...

Anonymous said...

Θα ήθελα να διαβάσεις κάτι. Μπορώ να το κάνω link εδώ;

Calamity Jane said...

ναι...μπορείς επίσης να μου το στειλεις σε email!

Ladychill said...

Calamity τι κρίμα που δεν καταφέραμε να πιούμε εκείνον τον καφέ το καλοκαίρι.
Τι να πρωτοπώ για όσα γράφεις; Οτι με τρελαίνει ο ενθουσιασμός σου για τη συναυλία και την ηχογράφηση ή οι απόψεις σου για την υψηλή τέχνη, την Αμερική και το ΝΑΤΟ...

Νιώθω σαν να βρήκα τη διπλανή μου στο θρανίο. Μεγάλη αγκαλιά, μουτς!

Ladychill said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Calamity Jane said...

πρωινή πρωινή δεσποινίς...ναι κρίμα που δεν τον είπιαμε τελικά εκείνον τον καφέ, αλλά ίσως και καλύτερα...έτσι θα γνωριστούμε αργά και βασανιστικά όπως ταιριάζει στις πιο όμορφες σχέσεις...

Anonymous said...

Θα το στείλω εδώ γιατί είναι το κείμενο που ενέπνευσε το σχόλιο μου

http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=24.09.2006,id=32294628

Thanks!

Κατερίνα Κασκαντίρη said...

Με λένε Κατερίνα Κασκαντίρη και μου αρέσει να γαμιέμαι ασύστολα από όλες τις τρύπες μου. Επειδή όμως είμαι ψιλομπάζο, αναγκάζομαι να πληρώνω για να μου κάτσουν (συνήθως Αλβανοί ή Πακιστανοί). Η μπουρδελο-οικογένειά μου που κατέχει τους Μύλους Μάρρα στην Κόρινθο με έστειλε στην Αθήνα να σπουδάσω Νομική αλλά εγώ το μυαλό μου το έχω στα κωλόμπαρα και στο πώς θα γεμίσω το μουνί μου με κρέας!